Cookie beleid v.v. Jonge Kracht

De website van v.v. Jonge Kracht is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Leiders informatie

Leiders informatie

ZO DOEN WE DAT BIJ JONGE KRACHT

MEMO LEIDER (versie 26-06-2023)    JKbmp.bmp



WELKOM!

Allereerst super dat je leider/trainer wilt worden! Leider/trainer zijn is een leuke sociale bezigheid om te doen en je helpt de vereniging enorm met je inzet. Misschien heb je voetbalervaring, misschien helemaal niet? Dat geeft niks, want we helpen je graag verder. Dat doen we door je te koppelen aan een ervaren leider en je een contactpersoon binnen de Jeugdcommissie te geven, maar ook door deze leidersmemo: “Zo doen we dat bij Jonge Kracht”. Hier vind je praktische tips, weet je waar je terecht kunt, wie waarvan is en en/of waar je zaken kunnen vinden om jou als leider/trainer op weg te helden.

 

  1. MAAK EEN ACCOUNT BIJ VOETBAL.NL

Registreer je bij voetbal.nl en installeer de voetbal.nl app op je telefoon. Daarmee vind je het programma van je team, de uitslagen en de stand. Via de app ontvang je allerlei meldingen als gewijzigde aanvangstijden e.d. Schrijf je in met het emailadres wat bekend is bij v.v. Jonge Kracht (weet je dat niet (meer) stuur dan een bericht naar het [email protected] om het op te vragen).

Via de app kun je met je spelers communiceren over de wedstrijden, tijdstip van aanwezigheid of vertrek, wie er moeten rijden en wie materiaaldienst hebben. De spelers kunnen hun aan- en afwezigheid centraal via vinkje doorgeven. Tevens is er een opstelling te maken met wissels. Check of alle spelers de app hebben geïnstalleerd, zodat je eenvoudig overzicht houdt rond de organisatie van de wedstrijddagen. 

Op YouTube staan filmpjes van de KNVB met uitleg van de app. Heb je toch nog vragen over de bediening dan kun je contact opnemen met Allard Scheers (06-22 05 88 05).  

 

  1. MAAK EEN OUDER-APPGROEP VOOR HET VERVOER NAAR UITWEDSTRIJDEN

Indien wedstrijden buiten Huissen plaatsvinden, wordt een beroep gedaan op ouders die met de auto (eventueel bij toerbeurt) voor vervoer willen zorgen. Het maken van een rijschema bij aanvang van de competitie werkt het best, zodat ouders ruim van tevoren weten wanneer je ze moeten rijden. Laat ouders zelf zoveel mogelijk onderling ruilen en afstemmen. Zonder vervoer kan een uitwedstrijd niet doorgaan. 

 

  1. KENNISMAKINGSBIJEENKOMST MET OUDERS EN SPELERS

Houd in augustus een kennismakingsbijeenkomst met de ouders en spelers om informatie uit te wisselen en afspraken te maken. Neem hier ook door wie welke vrijwilligerstaak op zich neemt.

 

  1. WAT TE DOEN OP WEDSTRIJDDAGEN
a.MELDEN BIJ DE ZATERDAGDIENST

Voorafgaand aan de wedstrijd kun je melden bij de zaterdagdienst. Zij informeren je op welk veld je voetbalt, welke kleedkamer je hebt en of je reserveshirt nodig hebt. Tijdens de rust kun je hier drinken voor jouw team en de tegenstander halen. Heb je eventuele vragen dan kun je deze aan de zaterdagdienst stellen. De zaterdagdienst is te vinden op de eerste verdieping van ons clubgebouw, bovenaan de trap rechts.

b. HET INVULLEN VAN HET WEDSTRIJDFORMULIER

Voor de wedstrijd begint, moeten een leider de spelersopgaaf correct invullen en akkoord geven. Direct na de wedstrijd vult de scheidsrechter of spelbegeleider de uitslag in en eventueel ook het wedstrijdverloop. Op YouTube staan filmpjes van de KNVB met uitleg van de app. Heb je vragen dan kun je deze aan de zaterdagdienst stellen.

 c.GEBRUIK VAN KLEEDKAMERS

De kleedkamers na de wedstrijd (ook bij een uitwedstrijd), graag netjes achter laten. Maak daar aan het begin van het seizoen gezamenlijk afspraken over. Als leider controleer je na afloop van de wedstrijd of de kleedkamer en die van de tegenstander (bij thuiswedstrijden) schoon is gemaakt en er geen spullen vergeten zijn.

d. GEDRAGREGELS/INCIDENTENMELDING

Als vereniging hebben we een aantal gedragsregels opgesteld om het voor iedereen leuk te houden. Regels voor spelers én ouders, om op een leuke en sportieve manier samen te werken. Neem deze regels aub door. Ze hangen ook bij de entrée van ons sportpark.

Het protocol melden incidenten geeft trainers, leiders en coördinatoren richtlijnen hoe te handelen bij incidenten rondom trainingen en/of wedstrijden. Aan de hand van de melding onderneemt het bestuur de beschreven acties.

 

  1. ALGEMEEN
a .TOEGANG COMPLEX

Om toegang tot het clubgebouw te krijgen heb je een tag nodig. Een tag kun je via [email protected] aanvragen en worden persoonlijk afgegeven. Voor een tag vragen we een borg van € 20,- gelijk aan de waarde van een tag. Dit wordt vastgelegd en wanneer je de tag na afloop weer inlevert, ontvang je natuurlijk de borg van ons terug.

De tags zijn zo ingeregeld dat je toegang hebt tot de zij-ingangen naar de kleedkamers en het ballenhok. De toegang is middels bepaalde tijden ingeregeld. In het weekend kun je vanaf 07:00 uur de teamkleding en de spullen in het ballenhok zelf pakken. Het ballenhok is te vinden in de gang naar het hoofdveld (veld B).

 

b. TEAMKLEDING

De teamkleding zit per team in afgesloten kledinglockers tegenover de technische ruimte op de benedenverdieping. Bij de start van het seizoen ontvang je als trainer en leider de code van het cijferslot. Ga met de code zorgvuldig om en let erop dat de teamlocker middels het cijferslot altijd op slot zit. Na afloop van de wedstrijd dient de vuile kleding in dezelfde teamlocker te worden gedaan. V.v. Jonge Kracht zorgt ervoor dat deze weer schoon in de locker komt voor de volgende wedstrijd.

 c. TEAMLOCKERS IN KLEEDKAMER

In kleedkamer 3 tot en met 6 staan twee teamlockers voor de spelende teams. Op deze teamlocker zit een instructie hoe het cijferslot van de teamlocker in te stellen. Het wedstrijdsecretariaat gaat zoveel mogelijk proberen om teams van onze vereniging in deze kleedkamers gezamenlijk te laten kleden.

 d. MEDISCHE VERZORGING

Voor medische verzorging en advies kan een speler snel en simpel terecht bij het wekelijks sportspreekuur van Fysiotherapie M. van der Ploeg tussen 18:30 tot 19:30 uur. Locatie is de medische ruimte van v.v. Jonge Kracht. Onze fysiotherapeut is Gosse Bootsma en het sportspreekuur is kosteloos en zonder afspraak toegankelijk.

e. KLEDING- EN MATERIALENBELEID

Als vereniging hechten we waarde aan een verzorgde uitstraling, daarbij past dat de kleding van spelers en trainers en leiders representatief en uniform moet zijn. Dit betekent dat alle kleding centraal wordt ingekocht en gedurende ieder seizoen aan spelers en trainers en leiders in bruikleen wordt gegeven onder de voorwaarden zoals op de website staan. Lees s.v.p. het materialenbeleid goed door, want het zoekraken van kleding en materialen heeft gevolgen.  

 f. WASSEN VAN DE KLEDING

De wedstrijdtenues worden per team door v.v. Jonge Kracht gewassen. Het is niet toegestaan dat elke speler afzonderlijk zijn eigen wedstrijdtenue wast (kleurverschil spullenverlies). De leiding van het team zorgt ervoor dat de kleding na elke wedstrijd wordt verzameld. Er wordt ter plaatse direct gecontroleerd of alles is ingeleverd. De gedragen kleding wordt in de vuilniszak gedaan welke in de teamtas zit. De vuilniszak met de gedragen kleding wordt in de teamtas gedaan. De vuile was kan na de wedstrijd in de teamlocker worden gedaan en het label aan de tas graag met het groene label (“groene zeep”) naar voren. Alleen dan kan ‘Beheer’ zien dat de kleding gewassen moet worden en heb je voor de volgende wedstrijd weer een schoon wedstrijdtenue.

g. ANDERE MATERIALEN VOOR TRAININGEN OF WEDSTRIJDEN

Bij aanvang van het seizoen zorgt de beheercommissie ervoor dat per team er de benodigde materialen zijn. De uitgereikte materialen staan vermeld in het te tekenen ontvangstformulier. Mocht je als trainer of leider iets missen, dan kan/moet dit worden gemeld bij [email protected] De beheercommissie zal aangeven hoe en wanneer dit geregeld zal worden.

h. SPORTPARK, CLUBGEBOUW EN GEDRAG

Samen zijn er we verantwoordelijk voor dat het sportpark en het clubgebouw netjes uit blijft zien en dat we goed met onze materialen omgaan. Mocht je als trainer of leider iets constateren wat kapot is of iets niet goed gaat met de opstallen of materialen op het sportpark, meld dit dan via [email protected]

Mocht je als trainer of leider zien dat leden op een incorrecte manier omgaan met onze kleding en materialen, spreek het lid hier direct op aan. Doe dit op een rustige en neutrale manier. Heb je hulp nodig? Meldt het bij de zaterdagdienst.

i. BEZOEKEN LEIDERSVERGADERING

Gedurende het seizoen worden er enkele vergaderingen georganiseerd. Bijvoorbeeld een leidersvergadering en een vergadering ten aanzien van de nieuwe teamindeling. Van de leider wordt verwacht dat hij aanwezig is of een afgevaardigde stuurt.

k. MEEDOEN-REGELING-JONGE KRACHT

In Nederland groeit één op de twaalf kinderen op in armoede. Deze kinderen kunnen dan niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenoten normaal zijn. Als vereniging willen in deze situaties helpen, voor meer informatie [email protected].  

l. AFGELASTINGEN

Bij slechte weersomstandigheden kan een wedstrijd worden afgelast. Dat wordt bepaald door veldbeheer in overleg met het wedstrijdsecretariaat. Het kan ook zijn dat we schuiven van gras naar kunstgras. Daardoor kunnen er wijzigingen in het schema komen om toch zoveel mogelijk te kunne voetballen.

Vroeg in de ochtend wordt op zaterdag en zondag door veldbeheer bepaald of er gespeeld kan worden. Het kan ook zijn dat de KNVB besluit niet te spelen. Hoe dan ook zal dit tijdig (vroeg in de ochtend) door het wedstrijdsecretariaat gemeld worden op de JK-app en site. Houd bij slecht weer dus app en site in de gaten!

 

HEB JE EVENTUELE VRAGEN OF SUGGESTIES?

Op onze website is veel informatie te vinden. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je deze melden bij [email protected] of [email protected]

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!