Cookie beleid v.v. Jonge Kracht

De website van v.v. Jonge Kracht is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Notulen ALV 2020

Notulen ALV 2020

Verslag Algemene Ledenvergadering
HUISSEN 8 DECEMBER 2020

Agenda
1. Technische inleiding m.b.t. digitaal vergaderen
2. Opening door voorzitter met terugblik 2019-2020 (ter info)
3. Vaststelling notulen jaarvergadering 29 november 2019
4. Aangepaste verenigingsstructuur (ter info)
5. Jaarverslagen commissies seizoen 2019-2020 (ter info)
6. Jaarverslag en financieel overzicht 2019-2020 (ter info)
7. Verslag en verkiezing kascontrolecommissie. (décharge ja/nee)
8. Vaststelling begroting en contributie seizoen 2020-2021 (stemming, akkoord)
9. Verkiezing Algemeen Bestuur. Kandidaten vermeld op de site (stemming, akkoord)
10. Benoemingen
11. Verplaatsing (ter info)
12. Sluiting.


Covid-19, een bijzonder jaar
 Terugblik door voorzitter
 Gezondheid voor alles
 Contributie loopt door, club gezond
 Snel geschakeld, trainingen begeleid, Corona-coördinatieteam
 Afstemming met gemeente
 Helaas meer vandalisme door minder toezicht/aanwezigheid

Opzet organisatorisch van AB naar commissies
 Beleidsnota (strategisch, lange termijn)
 Nieuwe verenigingsstructuur (zie dia 5)
 Commissieverantwoordelijkheid (met middellange termijn plan)
 Operationeel in jaarplannen per commissie incl. budget en mandaat
 Tweejaarlijks voortgang in AB
 Dwarsverbanden tussen commissies organiseren
 Voortgang borgen, taken delen, kwetsbaarheidsvermindering

organogram_JK.png



Jaarverslag Jeugdcommissie: 2020
 Vormen van een jeugdcommissie met een stabiele bezetting.
 Nieuwe leden Salvatore Tarantino voor de directe communicatie naar en met de leiders en Ron Knuiman voor het facilitairen van scheidsrechters van jeugdwedstrijden en opzetten onderhouden jaarplan.
 Vacature voor een voorzitter staat nog wel open!
 Daarnaast zijn we op zoek naar ondersteuning voor het organiseren van jeugdactiviteiten.

Jaarverslag Jeugdcommissie: doelstelling
 Ondersteunen, faciliteren en begeleiden van alle jeugdteams (inclusief de meiden) in samenspraak met de op dat moment relevante commissies(TC en FFC).

Jaarverslag Jeugdcommissie: gerealiseerd
 Beleggen van jeugdleidersvergaderingen per leeftijdsgroep(junioren en pupillen).
 Opzetten van app groepen per leeftijdsgroep waarin de communicatie snel en adequaat kan plaatsvinden en zaken afgehandeld kunnen worden.
 Ondersteunen bij het verkrijgen van een duidelijk overzicht van teams, begeleiders en spelers.
 Opstarten van het CL voetbal en bestendigen voortbestaan.
 Opstart adoptieplan om de jeugdteams te ondersteunen met een scheidsrechter kent nogal wat hobbels en wordt verder uitgewerkt.
 Ondersteunen bij het vervangen van de materialen.
 Ondersteunen en coördineren corona maatregelen.

Jaarverslag Kantinecommissie
 In 2019 is Nico als kantinecommissielid gestart en hebben Gertie en Hans afscheid genomen.
 Corona. Kantine en organisatie Corona-proof gemaakt. Vanuit overheid zijn alle activiteiten gestaakt. Derving van voorraden.
 Rustig seizoen! Geen investeringen gedaan.
 Steeds meer pinbetalingen. Stimuleren.
 In 2019 voor het eerst een JK pub quiz georganiseerd, hierbij beantwoorden 14 teams vragen over Jonge Kracht, voetbal en Huissen.
 Activiteiten rondom de openingswedstrijd 1e elftal, bingo’s, kaartavonden, sinterklaas, Duitse avond en vrijwilligersmiddag voortgezet. Tevens een aantal zondagmiddagen van een Dj voorzien.
 Helaas hebben we de festiviteiten rondom het 75 jarige bestaan uit moeten stellen, echter van uitstel komt geen afstel en zijn we voornemens om het jubileum te combineren met de opening van ons nieuwe sportpark.

Jaarverslag TC
 Nieuwe start in 2019 o.b.v. aangepaste Beleid- en structuurnota. Begin van het seizoen met name actief geweest in zorgen voor bezetting en vormgeven van TC.
 Veel zaken op de agenda maar mede door corona niet alles kunnen uitvoeren.
 Corona ook invloed gehad op gemiste kans voor 1e om te promoveren. Lagen op koers maar moest na afwijzing promotieverzoek richting KNVB dit jaar weer starten in 4e klasse. Start was veelbelovend maar nu afwachten op voorzetting competitie. Bewust van noodzaak om te promoveren om talent van voldoende uitdaging te kunnen voorzien en in huis te houden.
 Via promotieverzoek is wel 2e gepromoveerd. Belangrijk om talent dat net buiten de boord van het 1e valt op goed niveau verder te laten ontwikkelen.
 Wat betreft overige teams vanaf maart mn betrokken geweest om binnen de gestelde maatregelen trainingen te faciliteren. Het in gebruik kunnen nemen van de 2 nieuwe kunstgrasvelden heeft mede mogelijk gemaakt dat trainingen doorgang konden vinden tot diep in de zomer.

Jaarverslag TC: Taken en verantwoordelijkheden
 De uitwerking van dit voetbaltechnisch beleidsplan betreft de gehele vereniging (dus inclusief de jeugd).
De TC is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, aansturing en bewaking van opleiding en vorming op voetbaltechnisch gebied binnen vv Jonge Kracht.
 5 categorieën met eigen hoofd coördinator:
 Senioren Selectie: Frits Reijmers
 Senioren Recreatie: Mario Niels
 Jeugd: Bob Pelkman
 Meiden/Dames: Arjan Brinkhof
 G-voetbal: Pepijn Roozenboom
 Totaal 13 TC leden actief die over verschillende categorieën verdeeld zijn.
 Afgelopen seizoen start de nadruk gelegd op doelen/activiteiten die in de rand voorwaardelijke sfeer liggen. Daarnaast verantwoordelijk voor indeling teams en aanstellen trainers.

Jaarverslag TC: Randvoorwaardelijke doelen/activiteiten
 Heldere communicatielijnen (trainers, spelers, kader, etc)
 Transparant vergoedingen systeem voor trainers en staf ontwikkeld (salarishuis + voorwaarden)
 Gediplomeerde trainers voor selectieteams aanstellen (Selectie en Jeugd)
 (Jeugd)Trainers voorzien van trainerswerkboek (i.s.m. Voetbalschool TvE)
 Faciliteren van Techniek trainingen
 Niet gediplomeerde trainers KNVB cursus pupillen/junioren aanbieden (4x gebruik van gemaakt)
 Keeperstrainingen voor zowel senioren als jeugd
 Samenwerking met Jeugd Commissie en op te richten Senioren Commissie

Jaarverslag TC: Doelstellingen middellange termijn
 Promotie 1e elftal
 Blessure preventie
 Enthousiasmeren van selectiespelers voor jeugdtrainerschap
Faciliteren van cursussen voor geïnteresseerde spelers/speelsters
 Trainers voorzien van (digitaal) trainingsmateriaal
 Mogelijke aanschaf van een spelervolgsysteem

Jaarverslag Secretariaatscommissie 
 Taken: contacten KNVB, ledenadministratie, contributie(inning) i.o.m. F&F-cie, wedstrijdsecretariaat, websitebeheer, verslaglegging AB/DB, lief & leedbeheer, algemene communicatie.
 Doelen:
o Wat: Taken volwaardig, volledig en professioneel beheren, met
logische processen en o.b.v. bestuurlijk keuzes.
o Hoe? Toegankelijk en ledengericht, met de belangrijkste info goed
vindbaar op en toegankelijk via de website en op termijn volledig
digitaal ontsloten o.b.v. autorisaties.

Jaarverslag Secretariaatscommissie
 Korte termijn:
o bemensing op orde (voldoende, passende capaciteiten en inzet) en elke taak moet door minimaal twee personen uitgevoerd worden (continuïteit te borgen)
o website optimaliseren, ledengericht, aandacht voor JK-geschiedenis, AVG proof
o ledenadministratie op orde (uniform) en centraal bronbeheer (Sportlink)
o aan -en afmelden digitaal (geautomatiseerd)
o Opzet mappenstructuur via website o.b.v. autorisaties
o FAQ opzetten
 De inrichting wordt is uniform, toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Daar waar een activiteit niet past binnen de processen, zoeken we een praktische oplossing (m.a.w. uitzonderingen oplossen).

Jaarverslag Sponsorcommissie
 Ondanks Covid19 zijn onze sponsoren Jonge Kracht blijven steunen: enorm bedankt, echt fantastisch!

Jaarverslag Groencommissie
 Zelfwerkzaamheid aanleg kunstgrasvelden en natuurvelden
 Aanvullend: groen beheer nieuw complex
 Robotmaaier aangeschaft
 Beregeningssysteem op de kunstgrasvelden
 Geert en alle groenvrijwilligers bedankt voor je hulp bij het realiseren van de geweldige velden, het groen op onze nieuwe locatie en beheer van de velden. Top!

Financiële terugblik 2019-2020
 Leden bedankt voor de bereidheid om de contributie te blijven betalen
 (Plus Karin/Marc voor de begeleiding)
 Trouwe sponsoren enorm bedankt voor de ondersteuning in deze moeilijke tijd
 (Plus Pieter voor zijn inzet om dit te bereiken)
 Goede kantine-omzet tot aan de sluiting op 8 maart
 (Kantinecommissie en Matthew bedankt)
 Aangevraagde subsidies, kostenreductie en huurverlaging
 (Iedereen bedankt voor het meedenken, waaronder Eric, Wendy, Marc en Daan)

 

Financiële voortuitblik 2020-2021

 Ondersteuning van NOW 2.0 en NOW 3.0 nodig
 Ondersteuning van TASO nodig
 Verlaging van de oud papierprijs (4 naar 3 cent)
 Aanschaf AED en voetbalmaterialen
 Voorwaarde “Kantine 1 februari 2021open”
 Belang van sponsorcommissie (opvangen vertrek Pieter)
 Begin 2021 introductie nieuw kassasysteem

Voorstel aan de ledenvergadering : geen contributieverhoging =Akkoord ALV


Kascontrolecommissie
 Kascontrolecommissie 2019-2020
 Dennis Knuiman, Sander Lentjes en Frits Reijmers
 Verslag en oordeel kascontrolecommissie 2019-2020
Decharge verleend door kascontrole, aanbevelingen worden overgenomen.
 Benoeming: Kascontrolecommissie 2020-2021
 Dennis Knuiman, Sander Lentjes en Jurgen van Asten

Akkoord ALV, dank aan de Kas-controle-comm. en aan ONS Accoutants en belastingadviseurs voor de deskundige ondersteuning 


Verkiezing Algemeen Bestuur
 Aftredend en niet herkiesbaar zijn:
o Lambert Neijenhuis, voorzitter
o Pieter Driessen (Sponsor-cie)
 Verkiesbaar (nieuw):
o Remon Evers (Technische cie) Akkoord ALV, welkom en gefeliciteerd
o Marian Reijmers (kandidaat-voorzitter) Akkoord ALV, welkom en gefeliciteerd
 Herkiesbaar zijn:
o Geert van Geelen (groen -en gebouwen-cie) Akkoord ALV
o Dennis van Aalten, penningmeester Akkoord ALV
o Hans van Gellecum, secretaris Akkoord ALV
 Voor twee commissies zijn er ad interim voorzitters:
o Marcel Aaldering (jeugd-cie) Akkoord ALV
o Matthew van de Woerdt (kantine-cie) Akkoord ALV

Benoeming(en)
 Toelichting ter vergadering
Eerste taak van Marian Reijmers als voorzitter is, conform statuten en reglementen, namens het bestuur
de volgende personen te benoemen:
- Lambert Neijenhuis onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Lid van Verdienste van vv Jonge Kracht
- Pieter Driessen onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Lid van Verdienste van vv Jonge Kracht
- Ben Stellaard onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Ere-lid van vv Jonge Kracht
- Trudy Stellaard onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Lid van Verdienste van vv Jonge Kracht

Verplaatsing: stand van zaken
 Opening juli 2021
 Procesverloop: moeizaam, maar doel voor ogen gehouden!
 Het verzamelen van oud papier verdwijnt bij de nieuwe locatie
 Start realisatie bijgebouw
 Inrichting van de bovenverdieping
 Investeringen worden uit eigen middelen gefinancierd

Afsluiting
 Helaas geen nieuwjaarsreceptie, wel aandacht voor jubilarissen
 Geen 75 jarig bestaan. Pakken we, indien mogelijk, op met de opening van nieuwe sportcomplex
 Uitvraag naam sportpark en kantine
 Vragen n.a.v. de ALV graag per email voor verdere behandeling
 We zien je natuurlijk graag als de competities weer starten.

Vragen en antwoorden n.a.v. de ALV van 2020:
A. Hubers, 5 vragen:
 1. Zou voor de leden fijn zijn er duidelijke bouwtekeningen op de site geplaatst worden. Bij Stelis kun je niet goed alles
bekijken jammer."
 Antwoord: Goede tip! Met Stelis worden de mogelijkheden besproken.
 2. Hoe zit het straks met oud papier worden we daar in gecompenseerd als er geen containers meer komen op het
nieuwe complex?
 Antwoord: er komt geen papierinzameling op het nieuwe complex. Vv Jonge Kracht wordt hiervoor gecompenseerd
en dit wordt ook als zodanig verwerkt in de meerjarenbegroting. Overigens is het aandeel oud-papier door dalende
papiervraag steeds minder.
 3. Worden we dan voor jaren gecompenseerd door de gemeente?
 Zie ook antwoord vraag 2. Ja, vv Jonge Kracht wordt gecompenseerd.
 4. Hoe staat het met de exploitatie wat betreft bijdrage aan de gemeente ?
 Er is voor de komende een sluitende begroting, incl. bijdrage aan gemeente.
 5. Waar komt op het nieuwe complex ’n omroepkamer?
 Antwoord: de omroepkamer vervalt. Het omroepen zal geschieden vanuit de bestuurskamer, die uitkijkt over het
hoofdveld. Hierdoor is een aparte omroepkamer niet meer nodig. Voor aanvullende vragen omtrent het omroepen
bekijken we graag met de heer Hubers de tekening om eventuele wensen te noteren. Daarvoor kan contact worden
opgenomen met D. van Aalten, penningmeester.

Vragen en antwoorden n.a.v. de ALV van 2020:
Piet Lentjes: Bestuurskandidaten? Voorstel erelid, wie?
 Antwoord: Zie sheet 25 en 26. De bestuurskandidaten kunnen zich cf. statuten tot 48 uur tevoren aanmelden. Na deze 48 uur zijn de kandidaten (dus voorafgaand aan de ALV, op de site van vv Jonge Kracht bekend gemaakt).
 Het Ere-lid en de Leden van verdienste zijn cf. statuten en reglementen benoemd. Niet tevoren bekend gemaakt i.v.m. het verrassingseffect.
Gertie Nijs: Zijn alle vergoedingen uitbetaald gedurende het coronatijdperk. Zo ja, waarom zijn er een aantal dingen niet uitgevoerd door de betrokken personen die een vergoeding ontvangen?
 Antwoord: De meeste betaalde activiteiten (als trainers, verzorgers e.d.) zijn gewoon doorgegaan. Daar waar het mogelijk was, zijn NOW en subsidies aangevraagd (en ontvangen). Daar waar het vergoedingen voor activiteiten op uren basis betrof, welke niet door zijn gegaan (bijv. bar – en keukenwerkzaamheden) vergoeding stopgezet.

Afsluiting
Namens het Algemene Bestuur: 
dank voor je aandacht en blijf gezond!! 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!