Verslag Algemene Ledenvergadering
HUISSEN 8 DECEMBER 2020
Agenda
1. Technische inleiding m.b.t. digitaal vergaderen
2. Opening door voorzitter met terugblik 2019-2020 (ter info)
3. Vaststelling notulen jaarvergadering 29 november 2019
4. Aangepaste verenigingsstructuur (ter info)
5. Jaarverslagen commissies seizoen 2019-2020 (ter info)
6. Jaarverslag en financieel overzicht 2019-2020 (ter info)
7. Verslag en verkiezing kascontrolecommissie. (décharge ja/nee)
8. Vaststelling begroting en contributie seizoen 2020-2021 (stemming, akkoord)
9. Verkiezing Algemeen Bestuur. Kandidaten vermeld op de site (stemming, akkoord)
10. Benoemingen
11. Verplaatsing (ter info)
12. Sluiting.
2
Covid-19, een bijzonder jaar
Terugblik door voorzitter
Gezondheid voor alles
Contributie loopt door, club gezond
Snel geschakeld, trainingen begeleid, Corona-coördinatieteam
Afstemming met gemeente
Helaas meer vandalisme door minder toezicht/aanwezigheid
"Samen zijn we Jonge Kracht"
3
Opzet organisatorisch van AB naar commissies
Beleidsnota (strategisch, lange termijn)
Nieuwe verenigingsstructuur (zie dia 5)
Commissieverantwoordelijkheid (met middellange termijn plan)
Operationeel in jaarplannen per commissie incl. budget en mandaat
Tweejaarlijks voortgang in AB
Dwarsverbanden tussen commissies organiseren
Voortgang borgen, taken delen, kwetsbaarheidsvermindering
"Samen zijn we Jonge Kracht"
4
<picture>
"Samen zijn we Jonge Kracht"
5
Jaarverslag Jeugdcommissie: 2020
Vormen van een jeugdcommissie met een stabiele bezetting.
Nieuwe leden Salvatore Tarantino voor de directe communicatie naar
en met de leiders en Ron Knuiman voor het facilitairen van
scheidsrechters van jeugdwedstrijden en opzetten onderhouden
jaarplan.
Vacature voor een voorzitter staat nog wel open!
Daarnaast zijn we op zoek naar ondersteuning voor het organiseren
van jeugdactiviteiten.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
6
Jaarverslag Jeugdcommissie: doelstelling
Ondersteunen, faciliteren en begeleiden van alle jeugdteams
(inclusief de meiden) in samenspraak met de op dat moment
relevante commissies(TC en FFC).
"Samen zijn we Jonge Kracht"
7
Jaarverslag Jeugdcommissie: gerealiseerd
Beleggen van jeugdleidersvergaderingen per leeftijdsgroep(junioren en pupillen).
Opzetten van app groepen per leeftijdsgroep waarin de communicatie snel en
adequaat kan plaatsvinden en zaken afgehandeld kunnen worden.
Ondersteunen bij het verkrijgen van een duidelijk overzicht van teams, begeleiders
en spelers.
Opstarten van het CL voetbal en bestendigen voortbestaan.
Opstart adoptieplan om de jeugdteams te ondersteunen met een scheidsrechter.
kent nogal wat hobbels en wordt verder uitgewerkt.
Ondersteunen bij het vervangen van de materialen.
Ondersteunen en coördineren corona maatregelen.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
8
Jaarverslag Kantinecommissie
In 2019 is Nico als kantinecommissielid gestart en hebben Gertie en
Hans afscheid genomen.
Corona. Kantine en organisatie Corona-proof gemaakt. Vanuit
overheid zijn alle activiteiten gestaakt. Derving van voorraden.
Rustig seizoen! Geen investeringen gedaan.
Steeds meer pinbetalingen. Stimuleren.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
9
Jaarverslag Kantinecommissie
In 2019 voor het eerst een JK pub quiz georganiseerd, hierbij beantwoorden 14 teams vragen over Jonge Kracht, voetbal en
Huissen.
Activiteiten rondom de openingswedstrijd 1e elftal, bingo’s, kaartavonden, sinterklaas, Duitse avond en vrijwilligersmiddag
voortgezet. Tevens een aantal zondagmiddagen van een Dj voorzien.
Helaas hebben we de festiviteiten rondom het 75 jarige bestaan uit moeten stellen, echter van uitstel komt geen afstel en zijn we
voornemens om het jubileum te combineren met de opening van ons nieuwe sportpark.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
10
Jaarverslag TC
Nieuwe start in 2019 o.b.v. aangepaste Beleid- en structuurnota. Begin van het seizoen met name actief
geweest in zorgen voor bezetting en vormgeven van TC.
Veel zaken op de agenda maar mede door corona niet alles kunnen uitvoeren.
Corona ook invloed gehad op gemiste kans voor 1e om te promoveren. Lagen op koers maar moest na afwijzing promotieverzoek richting KNVB dit jaar weer starten in 4e klasse. Start was veelbelovend maar nu afwachten op voorzetting competitie. Bewust van noodzaak om te promoveren om talent van voldoende uitdaging te kunnen voorzien en in huis te houden.
Via promotieverzoek is wel 2e gepromoveerd. Belangrijk om talent dat net buiten de boord van het 1e valt op goed niveau verder te laten ontwikkelen.
Wat betreft overige teams vanaf maart mn betrokken geweest om binnen de gestelde maatregelen trainingen te faciliteren. Het in gebruik kunnen nemen van de 2 nieuwe kunstgrasvelden heeft mede mogelijk gemaakt dat trainingen doorgang konden vinden tot diep in de zomer.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
11
Jaarverslag TC:
Taken en verantwoordelijkheden
De uitwerking van dit voetbaltechnisch beleidsplan betreft de gehele vereniging (dus inclusief de jeugd).
De TC is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, aansturing en bewaking van opleiding en vorming op voetbaltechnisch gebied binnen vv Jonge Kracht.
5 categorieën met eigen hoofd coördinator:
Senioren Selectie: Frits Reijmers
Senioren Recreatie: Mario Niels
Jeugd: Bob Pelkman
Meiden/Dames: Arjan Brinkhof
G-voetbal: Pepijn Roozenboom
Totaal 13 TC leden actief die over verschillende categorieën verdeeld zijn.
Afgelopen seizoen start de nadruk gelegd op doelen/activiteiten die in de rand voorwaardelijke sfeer liggen. Daarnaast verantwoordelijk voor indeling teams en aanstellen trainers.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
12
Jaarverslag TC:
Rand voorwaardelijke doelen/activiteiten
Heldere communicatielijnen (trainers, spelers, kader, etc)
Transparant vergoedingen systeem voor trainers en staf ontwikkeld (salarishuis +
voorwaarden)
Gediplomeerde trainers voor selectieteams aanstellen (Selectie en Jeugd)
(Jeugd)Trainers voorzien van trainerswerkboek (i.s.m. Voetbalschool TvE)
Faciliteren van Techniek trainingen
Niet gediplomeerde trainers KNVB cursus pupillen/junioren aanbieden (4x
gebruik van gemaakt)
Keeperstrainingen voor zowel senioren als jeugd
Samenwerking met Jeugd Commissie en op te richten Senioren Commissie
"Samen zijn we Jonge Kracht"
13
Jaarverslag TC :
Doelstellingen middellange termijn
Promotie 1e elftal
Blessure preventie
Enthousiasmeren van selectiespelers voor jeugdtrainerschap
Faciliteren van cursussen voor geïnteresseerde spelers/speelsters
Trainers voorzien van (digitaal) trainingsmateriaal
Mogelijke aanschaf van een spelervolgsysteem
"Samen zijn we Jonge Kracht"
14
Jaarverslag Secretariaatscommissie
Taken: contacten KNVB, ledenadministratie, contributie(inning) i.o.m. F&F-cie, wedstrijdsecretariaat, websitebeheer, verslaglegging AB/DB,
lief & leedbeheer, algemene communicatie.
Doelen:
o Wat: Taken volwaardig, volledig en professioneel beheren, met logische processen en o.b.v. bestuurlijk keuzes.
o Hoe? Toegankelijk en ledengericht, met de belangrijkste info goed vindbaar op en toegankelijk via de website en op termijn volledig
digitaal ontsloten o.b.v. autorisaties.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
15
Jaarverslag Secretariaatscommissie
Korte termijn:
o bemensing op orde (voldoende, passende capaciteiten en inzet) en elke taak moet door minimaal twee personen uitgevoerd worden (continuïteit te borgen)
o website optimaliseren, ledengericht, aandacht voor JK-geschiedenis, AVG proof
o ledenadministratie op orde (uniform) en centraal bronbeheer (Sportlink)
o aan -en afmelden digitaal (geautomatiseerd)
o Opzet mappenstructuur via website o.b.v. autorisaties
o FAQ opzetten
De inrichting wordt is uniform, toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Daar waar een activiteit niet past binnen de processen, zoeken we een praktische oplossing (m.a.w. uitzonderingen oplossen).
"Samen zijn we Jonge Kracht"
16
Jaarverslag Sponsorcommissie
Ondanks Covid19 zijn onze sponsoren Jonge Kracht blijven steunen:
enorm bedankt, echt fantastisch!
"Samen zijn we Jonge Kracht"
17
Jaarverslag Groencommissie
Zelfwerkzaamheid aanleg kunstgrasvelden en natuurvelden
Aanvullend: groen beheer nieuw complex
Robotmaaier aangeschaft
Beregeningssysteem op de kunstgrasvelden
"Samen zijn we Jonge Kracht"
18
Jaarverslag Groencommissie
Geert en alle groenvrijwilligers bedankt voor je hulp bij het realiseren van de geweldige velden, het groen op onze nieuwe locatie en beheer van de velden. Top!
"Samen zijn we Jonge Kracht"
19
Financiële terugblik 2019-2020
"Samen zijn we Jonge Kracht"
20
Leden bedankt voor de bereidheid om de contributie te blijven betalen
(Plus Karin/Marc voor de begeleiding)
Trouwe sponsoren enorm bedankt voor de ondersteuning in deze moeilijke tijd
(Plus Pieter voor zijn inzet om dit te bereiken)
Goede kantine-omzet tot aan de sluiting op 8 maart
(Kantinecommissie en Matthew bedankt)
Aangevraagde subsidies, kostenreductie en huurverlaging
(Iedereen bedankt voor het meedenken, waaronder Eric, Wendy, Marc en Daan)
Exploitatie 2019-2020 & Begroting 2020-2021
"Samen zijn we Jonge Kracht"
21
<hidden>
"Samen zijn we Jonge Kracht"
22
Ondersteuning van NOW 2.0 en NOW 3.0 nodig
Ondersteuning van TASO nodig
Verlaging van de oud papierprijs
Aanschaf AED en voetbalmaterialen
Voorwaarde “Kantine 1 februari 2021open”
Belang van sponsorcommissie (opvangen vertrek Pieter)
Begin 2021 introductie nieuw kassasysteem
Voorstel aan de ledenvergadering : geen contributieverhoging Akkoord ALV
"Samen zijn we Jonge Kracht"
23
Kascontrolecommissie
Kascontrolecommissie 2019-2020
Dennis Knuiman, Sander Lentjes en Frits Reijmers
Verslag en oordeel kascontrolecommissie 2019-2020
Decharge verleend door kascontrole, aanbevelingen worden overgenomen.
Benoeming: Kascontrolecommissie 2020-2021
Dennis Knuiman, Sander Lentjes en Jurgen van Asten
Akkoord ALV, dank aan de Kas-controlecie en ONS Acc. En bel. Adv. voor de deskundige ondersteuning
"Samen zijn we Jonge Kracht"
24
Verkiezing Algemeen Bestuur
Aftredend en niet herkiesbaar zijn:
o Lambert Neijenhuis, voorzitter
o Pieter Driessen (Sponsor-cie)
Verkiesbaar (nieuw):
o Remon Evers (Technische cie) Akkoord ALV, welkom en gefeliciteerd
o Marian Reijmers (kandidaat-voorzitter) Akkoord ALV, welkom en gefeliciteerd
Herkiesbaar zijn:
o Geert van Geelen (groen -en gebouwen-cie) Akkoord ALV
o Dennis van Aalten, penningmeester Akkoord ALV
o Hans van Gellecum, secretaris Akkoord ALV
Voor twee commissies zijn er ad interim voorzitters:
o Marcel Aaldering (jeugd-cie) Akkoord ALV
"Samen zijn we Jonge Kracht" o Matthew van de Woerdt (kantine-cie) Akkoord ALV
25
Benoeming(en)
Toelichting ter vergadering
Eerste taak van Marian Reijmers als voorzitter is, conform statuten en reglementen, namens het bestuur de volgende personen te benoemen:
- Lambert Neijenhuis onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Lid van Verdienste
van vv Jonge Kracht
- Pieter Driessen onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Lid van Verdienste van
vv Jonge Kracht
- Ben Stellaard onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Ere-lid van vv Jonge
Kracht
- Trudy Stellaard onder dankzegging voor bewezen diensten te benoemen tot Lid van Verdienste van
vv Jonge Kracht
"Samen zijn we Jonge Kracht"
26
Verplaatsing: stand van zaken
"Samen zijn we Jonge Kracht"
27
Verplaatsing: stand van zaken
Opening juli 2021
Procesverloop: moeizaam, maar doel voor ogen gehouden!
Het verzamelen van oud papier verdwijnt bij de nieuwe locatie
Start realisatie bijgebouw
Inrichting van de bovenverdieping
Investeringen worden uit eigen middelen gefinancierd
"Samen zijn we Jonge Kracht"
28
Afsluiting
Helaas geen nieuwjaarsreceptie, wel aandacht voor jubilarissen
Geen 75 jarig bestaan. Pakken we, indien mogelijk, op met de opening van
nieuwe sportcomplex
Uitvraag naam sportpark en kantine
Vragen n.a.v. de ALV graag per email voor verdere behandeling
We zien je natuurlijk graag als de competities weer starten.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
29
Vragen en antwoorden n.a.v. de ALV
van 2020:
A. Hubers, 5 vragen:
1. Zou voor de leden fijn zijn er duidelijke bouwtekeningen op de site geplaatst worden. Bij Stelis kun je niet goed alles
bekijken jammer."
Antwoord: Goede tip! Met Stelis worden de mogelijkheden besproken.
2. Hoe zit het straks met oud papier worden we daar in gecompenseerd als er geen containers meer komen op het
nieuwe complex?
Antwoord: er komt geen papierinzameling op het nieuwe complex. Vv Jonge Kracht wordt hiervoor gecompenseerd
en dit wordt ook als zodanig verwerkt in de meerjarenbegroting. Overigens is het aandeel oud-papier door dalende
papiervraag steeds minder.
3. Worden we dan voor jaren gecompenseerd door de gemeente?
Zie ook antwoord vraag 2. Ja, vv Jonge Kracht wordt gecompenseerd.
4. Hoe staat het met de exploitatie wat betreft bijdrage aan de gemeente ?
Op de oud papier vergoeding na, heeft de gemeente geen bijdrage in de exploitatie van vv Jonge Kracht
5. Waar komt op het nieuwe complex ’n omroepkamer?
Antwoord: de omroepkamer vervalt. Het omroepen zal geschieden vanuit de bestuurskamer, die uitkijkt over het
hoofdveld. Hierdoor is een aparte omroepkamer nodig. Voor aanvullende vragen omtrent het omroepen bekijken we
graag met de heer Hubers de tekening om eventuele wensen te noteren. Daarvoor kan contect worden opgenomen
met D. van Aalten, penningmeester.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
30
Vragen en antwoorden n.a.v. de ALV
van 2020:
Piet Lentjes: Bestuurskandidaten? Voorstel erelid, wie?
Antwoord: Zie sheet 25 en 26. De bestuurskandidaten kunnen zich cf. statuten
tot 48 uur tevoren aanmelden. Na deze 48 uur zijn de kandidaten (dus
voorafgaand aan de ALV, op de site van vv Jonge Kracht bekend gemaakt).
Het Ere-lid en de Leden van verdienste zijn cf. statuten en reglementen
benoemd. Niet tevoren bekend gemaakt i.v.m. het verrassingseffect.
Gertie Nijs: Zijn alle vergoedingen uitbetaald gedurende het coronatijdperk.
Zo ja, waarom zijn er een aantal dingen niet uitgevoerd door de betrokken
personen die een vergoeding ontvangen?
Antwoord: De meeste betaalde activiteiten (als trainers, verzorgers e.d.) zijn
gewoon doorgegaan. Daar waar het mogelijk was, zijn NOW en subsidies
aangevraagd. Daar waar het vergoedingen voor activiteiten op uren basis
betrof, welke niet door zijn gegaan (bijv. bar – en keuken werkzaamheden)
vergoeding stopgezet.
"Samen zijn we Jonge Kracht"
31
Afsluiting
Namens het Algemene Bestuur:
dank voor je aandacht en blijf gezond!!